Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2017, 3. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2017, 3. díl:
O nejvýznamnějších astronomických objevech v hlubokém vesmíru roku 2017.

Nečekaný objev kilonovy! Co způsobilo tak mohutný a opakovaný výbuch? Jsou tyto objekty ve vesmíru přinášející do mozaiky astrofyzikálního poznání novinkou? A v čem? Daleké končiny vesmíru přinášejí na elektromagnetických vlnách nebývalé skutečnosti. Moderní astronomie se v posledních letech stává svědkem ohromujících nových událostí, které posouvají a dozajista díky novým přístrojům budou posouvat naše poznání vesmíru. Máme před sebou fascinující budoucnost vědeckých objevů…

V dalším se podíváme na vývoj výzkumu Pierre Auger Observatory, která je dosud největším přístrojem na detekci kosmického záření. Blížíme se rozuzlení tajemství, odkud se bere? Jaký má zdroj? Dr. Jiří Grygar nám poodkryje, kam se vývoj posunul.

Také se podíváme k vysoce nadsvítivým srážejícím se galaxiím, ke kupě galaxií Abell 370, která slouží jako tzv. gravitační čočka, k úžasnému mimořádnému radiovému záblesku a připomeneme i 100 let od založení České astronomické společnosti.

Nenechte si proto ujít toto jedinečné vyprávění doplněné fascinujícími obrazy vesmíru!

Pořady lze shlédnout v archivu TV Noe. Odkazy naleznete na konci textu u jednotlivých dílů.