Podpořte prosím Lepší oči pro Noe – sbírka na nové kamery pro přenosový vůz

Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2013, 2. díl

Publicistika

Premiéra: 4.10.2014

Výroba: 2014

Setkání s RNDr. Jiřím Grygarem, CSc je pokračováním dílu minulého.

V tomto 2. díle Žní objevů 2013, budeme ponořeni do tzv. hlubokého vesmíru, tedy mimo sluneční soustavu.

Nejprve navštívíme zajímavé exoplanety, kde se bouřlivě odehrává výzkum, především díky družici Kepler, která již pátým rokem zkoumá detailně část oblohy na rozhraní souhvězdí Labutě, Lyry a Draka. Svět exoplanet přináší úžasné objevy – kuriozity, překvapivá zjištění i obrovské množství dat, která se budou dlouho zpracovávat. Zastavíme se u těch nejzajimavějších, které v roce 2013 astronomové objevili.

V našem přehledu se poté zaměříme na objevy ve stelární astronomii i galaktickém prostoru. Gama záblesky, kilonovy či kosmologické mapování vesmíru, to jsou jen některé skutečnosti, o kterým se můžeme dozvědět z poutavého vyprávění dr. Jiřího Grygara.

Máte rádi vesmír? Pak se tedy usaďte a nechte se okouzlit jedním z největších tajemství, která nás obklopují – vesmírem, nádherným, vždy překvapivým, uklidňujícím i vzrušujícím zároveň. Ke sledování Vás zve redaktor pořadu Jindřich Suchánek.

Pořad v archivu TV Noe